OM FASTIGHETEN

Antal hyreslokaler: 1

Äkta förening: Ja

Möjlighet till delägande: Ja

Kan juridiska personer äga bostadsrätt: Ja, efter godkännande av styrelsen.

Cykelförråd: Ja

Tvättstuga: Ja (1)

GARAGE OCH PARKERING

Parkering: 27 platser i garage (varav 6 med gallergrind), 4 platser längs gata.

Pris: 870 kr för garageplats, 400 kr utomhus, 1 100 kr för plats med gallergrind.

Kösystem till garageplats: Ja. Enstaka i kö. Möjlighet finns även att hyra plats av Uppsalahem i samma garage.

Elbilsladdare: 22 av platserna i garaget har laddare. Kostnaden är ytterligare 150 kr/mån (utöver den vanliga hyran) plus 25 kr/mån för tjänsten (Opigo) samt den faktiska elkostnaden som förbrukas. Övriga 5 platser är förberedda och kan utrustas med laddare om behov uppkommer.

AVGIFTSHÖJNINGAR, EKONOMI M.M.

Planerade avgiftsförändringar: Styrelsen beslutade att höja avgifterna med 5 % från och med 2024-01-01

Beslut om större renoveringar: Under sommaren/hösten 2023 färdigställdes installation av solceller på föreningens tak.

Amortering av föreningens lån: drygt 1 % om året.

Överlåtelseavgift: Ja (2,5 % av prisbasbeloppet).

Pantsättningsavgift: Ja (1 % av prisbasbeloppet).

Avgift i samband med andrahandsuthyrning: Ja (10 % av prisbasbeloppet per år).

ATT BO I FÖRENINGEN

TV/bredband/telefon: TV, bredband (250/250) och IP-telefoni från Telia. Debiteras som en obligatorisk avgift på 212 kr/mån.

Värme: Ingår i månadsavgiften.

Individuell vattenmätning: Ja (både varm- och kallvatten).

Gemensamt elavtal: Ja.

Nyckelhantering: Byggbeslag AB på Kungsgatan 107. Mäklaren lämnar en kopia av överlåtelseavtalet efter avslutad försäljning. Nycklarna ska lämnas in till Byggbeslag vid försäljning och kvitteras av nya ägarna på tillträdesdagen.

Tvättstugenycklar: Till varje lägenhet hör två tvättstugenycklar som används för att boka tvättstugan.

Denna sida uppdaterades/kontrollerades senast den 2 januari 2024.

Joakim Berglund